tisdag 9 september 2008

Thailand!

Ska börja planera vår resa. Det är så himla roligt. Har sökt lite på Internet vad folk tycker man ska göra. Dom flesta som då reser med barn tycker att elefant trekking är ett måste. Såg en aktivitet med elefant & jeep safari i djungeln. Malin på jobbet tycker vi ska ta oss till Phi Phi Islands. Det var hennes bästa. Där får väll jag och Erik turas om och snorkla meddans den andra tar hand om barnen vid stranden. Har även hört att bra snorkling öar är Koh Khai Nok & Koh Khai Nai. Måste bara hitta mitt snorkel sett. Köpte ett jätte bra på Mallorca, men har nu bara hittat fötterna…
På schemat, måste jag även få in en heldag till Erik. Han vill nämligen ut på djuphavsfiske. Den dagen ligger nog jag bara vid polen. Nice!
Jag får leta vidare. Än så länge har jag inte hittat den ultimata utflykten för mig. Jag vill få in mer kultur & shopping. Jag är jätte fascinerad av Buddhismen. Skulle vilja se ett riktigt tempel på nära håll. Själv har jag inte riktigt sett Buddhismen som en religon, utan mer som ett sätt att leva. Varför inte försöka följa deras tänk? Kan vara bra för min KARMA.

2 kommentarer:

Admin sa...

Hej, snubblade in här när jag sökte efter en grej...

Var i Thailand ska ni semestra? Ifall jag kan ge nåt tips på utflykter menar jag ;-)

Admin sa...

Okej, här komemr jag på utryckning med Thailandstips ;-) Jag har inte hunnit läsa din blogg så mycket, så jag vet inte åldern på dina barn. Om dom är pyttesmå är jag lite fel ute.

Absolut bästa snorklingen; Similan Island, om det känns för långt, ta en snorklingsdagstur ut i Phang Nga (Phi Phi, Koh Khai mm)

En fantastisk trevlig utflykt som inte så många känner till är sjözigernas. Ni får åka en bit för den utgår från södra Phuket men det är det värt. http://www.phuketseagypsies.com/

Djuphavsfiske är lätt ordnat. Det och allting annat köper du på lokal resebyrå när du är på plats, du behöver inte boka utflykter innan ni är på Phuket. Köp inte utflykter genom charterbolaget (om ni åker med sådant) samma resa, dubbelt så dyrt.

Ultimat shopping och kultur; hyr en taxi til Chalong tempel (Phukets vackraste) och vidare till varuhusområdet i Phuket stad, Tesco Lotus, Central festival mm. För turist- och kopie-shopping funkar Patong (Patong är närmare Bang Tao än Phuket stad)

Psst, buddhismen är en religion, det är bara en del västerlänningar som vill bestämma som anser att det ska finnas en gud för att vara religion. Världen är stor och vi har inte ensamrätt på ideologier...

Fast jag är säker på att du har god karma ;-)

Nu får du googla de olika tipsen!

Hoppas ni får en trevlig resa. Om du undrar över någor kan du mejla mig på: info@resaithailand.se

Natti natti!