måndag 15 september 2008

Elin Lanto, vet vad hon sjunger om!

“I want money, money
I want lots of lovely money
Show me what it takes
To be a real rich bitch
I want money, money
I want lots of lovely money
I deserve every penny
Every penny I can get”


Jag blir galen på att inte ha pengar. Förra månaden så hade jag en vecka ledigt utan att ta ut mamma ledigt eller semester. Det märktes ganska tydligt på den här månadens inkomst. Plus den trevliga tandläkaren som ville ha pengar. Nu är dom i varje fall slut. Pengarna alltså. Det här med att vända & vrida på varje öre är inte riktigt min grej. Om jag skulle ha det så här varje månad skulle jag sälja huset och flytta till något billigare. Tur att jag vet att det ändrar sig till nästa månad & att barnbidraget kommer på fredag. Till något roligt, men som också kostar pengar, så ska jag ta tag i nästa tjejresa på jobbet. Tänkte ta ngt enkelt på nära håll, så de nyblivna mammorna också kan följa med. Jag letar och återkommer.

Inga kommentarer: