onsdag 10 september 2008

Lördagens Meny

Måste bara klaga lite. Idag blev jag tvungen att tacka nej till ost & vin hemma hos Susanne. Erik skulle iväg på innebandy. Tråkigt. För det var riktigt trevligt i torsdags. Men vi har sagt att vi tänkte göra detta till en trevlig vana. Inte nog med det att jag sitter här i min ensamhet med Kolasnören i munnen, så har jag hjälpt Erik med att skriva en meny. Jag jobbar & han tränar. Han ska jobba på Blommenhof & ha hand om en matlagningsaktivitet på fredag. Han är ju så seg & det tar sån tid när han håller på vid datorn. Så, jag tog över. Det blir ju både bäst & snyggast så. Undra vem som är den stora förloraren? Den här menyn tänkte vi laga ihop på lördag. Jag kan verkligen behöva en kurs. *Marinerad lax på salladsbädd med saltrostade cashewnötter. Samt en avokadocreme smaksatt med wasabi. **Ankbröst med päroncognacsky samt mandelpotatis puré smaksatt med rostad vitlök & sidfläsk. ***Choklad & citronmousse toppas med rostad mandel och bär.

Jag förstår inte hur man ska veta hur mycket man ska ha i när det inte står mått!!

Inga kommentarer: