måndag 4 augusti 2008

Tatuering

På lördag ska jag och mina fyra närmaste vänner tatuera oss. Jag börjar bli nervös. Ska bli jätte spännande. Jag & Lina har pratat en hel del om tatueringar på sista tiden. Jag letar fortfarande efter en bild på den perfekta draken. Har en känsla av att den kommer att dyka upp snart. Ska be någon rita, men är lite rädd att det kommer bli fel. Det bli till att vänta tills det känns 100%.

För ett tag sedan satt jag o Lina & funderade på om vi kunde tatuera in något som påminde oss om vår vänskap. Sen blev det så att vi drog in Maria, Elin & Helena också. Ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig att dom skulle hänga på, men tillslut ville alla vara med. Vi hade pratat om fem stjärnor och Elin hittade ett stjärntecken med fem stjärnor. Cassiopeia!

Enligt grekisk mytologi var Cassiopeia drottnigen av Ethiopia & hon blev placerad på himlavalvet som ett straff för sin fåfänga.

Vi kommer alltså alla fem tatuera in stjärntecknet Cassiopeia. Storlek och placering blir olika. Ska bli jätte roligt. Senare på kvällen blir det nog hamnen om vädret är bra. Annorlunda tjejkväll.
Tattoo Artist

Inga kommentarer: