onsdag 13 augusti 2008

Oops,

Skit! Igår ringde min chef. Då blev jag ju glatt påmind om att jag ska börja jobba nästa vecka. Hur kunde det gå så fort. Jag fattar inte riktigt hur jag & Erik ska få ihop vårat gemensamma liv med våra arbetstider & Emmas skolgång. Då jag gör schemat själv & till mina 13 arbetskamrater kan jag ju bara köra över dom! Nej, men jag hoppas dom är förstående. Jag kanske måste fixa barnflicka. Någon som vill anmäla sitt intresse? Får gärna ha städning som stort intresse.

Inte nog med att jag blivit lite lat & bekväm, så har jag ju även blivit lite bredare än för ett år sedan. Det var ju bara att åka o handla nya arbetskläder. Jag har haft byxor i flera år nu. O visst det kanske är smartare dom gångerna man hjälper till i restaurangen. Men nu ville jag ha kjol. Hoppas den blir godkänd. Kavajen är kvar på jobbet och förhoppningsvis i bra skick.
Det kommer att bli tufft att försöka se bra ut i receptionen när man har en ölmage att dölja. Men med min hållning så... Bra att sitta och öva lite!

1 kommentar:

Lina sa...

Så tjusig du är Dala! Det kommer höja populäriteten ytterligare hos er när du börjar jobba igen - en sån snygg tjej i receptionen =) Nästan så jag ska boka in en natt... Du glömde skriva hur du ska få rum med mig också i nya arbets- och familjelivet ;)