tisdag 9 november 2010

Hemma en sväng..

I torsdags fick Emma sin centrala venport inopererad under huden samt fyra titan skruvar. Min lilla tjej får vara med om så mycket. Hon mådde jätte illa av morfinet även denna gång, så nu står det i hennes journal att hon inte ska ha morfin.

Har varit hemma några dagar nu. Hur skönt som helst. Har träffat mina bästa tjejer över lite vin. Har hunnit åkt till jobbet och hälsat på. Det kändes så där. Jag vill ju jobba inte komma dit som en utböling. Ska försöka jobba några dagar snart. Jag vill och jag behöver det, men vet inte när jag kan och orkar.

Att vara ifrån Elsa så här mycket är riktigt jobbigt. Men nästa vecka ska hon följa med. Då har vi fått en lägenhet i Uppsala och allt kan bli lite mer ”normalt”.

Imorgon blir det Uppsala igen och nu ska vi börja med strålning och cytostatika behandlingen.
Är just nu mest orolig över biverkningarna som kan komma med detta. Det är väll bara att vänta och se, och hoppas.

Inga kommentarer: