söndag 21 november 2010

här och nu


Lever ju här och nu med just Cancer. Cancer – ett laddat ord som står för så mycket smärta och oro. Vart jag än går just nu så ser jag ordet Cancer. När jag ska köpa julkort, när jag letar böcker, är på sjukhuset eller när jag äter på Mc Donalds. I dom sammanhangen blir jag inte ledsen utan mer varm och glad.

Har jag vant mig redan? Känns knappt konstigt längre, att varje dag tänka på medicin och behandlingar. Men oj vad påmind jag blev när Emma väckte mig här om natten för att klaga på huvudvärk. Än en gång slutade jag andas och jag blir fortfarande livrädd när känslan av maktlöshet kommer upp.

7 dagar i Uppsala blev det den här gången. Strålningsmaskinen hade gått sönder så vi fick stanna kvar över helgen för att ta igen det vi missat. Istället för den mer effektiva protonstrålningen så fick vi köra 3 dagar med den ”vanliga” foto strålningen. Det är så tråkigt när det strular och det är så jobbigt att se Emma i alla jobbiga situationer som inte kanske hade behövts. Idag blev det i alla fall protonstrålning och Emma är jätte glad.

Lägenheten i Uppsala är jätte fin och det var mysigt att vi fick med oss Elsa och Erik den här veckan. Nu på måndag är det Robban som följer med Emma. Känns jobbigt att inte vara där.., men i veckan ska jag passa på att träffa mina vänner, jobba och gå på en liten fest.

1 kommentar:

Sussie sa...

Saknar dig massor!! Ser fram emot att få träffa dig i veckan! Kul att ändå få följa er lite i bloggen, du skriver fint & det känns bra att höra att ni ändå har det bra, att Emma är så duktig!!
Kramar Susanne