tisdag 8 februari 2011

ring ring...


Det är SÅ jobbigt att vänta. Vänta på att Doktorn från Uppsala ska ringa. Hade varit bättre om jag hade jobbat lite mer den här veckan, för nu går jag mest här hemma och undrar.

Emma mår fortfarande bra och känns mycket piggare nu. Hon har svårt att springa och fingrarna vill inte räta upp sig helt, men annars är hon nog vanliga Emma igen. Själv är jag trött. Det blev en party helg i Norrköping i lördags. När ska min kropp förstå att jag INTE är för gammal för party.

För att inte vänta ihjäl mig på att doktorn ska ringa så ska jag försöka se fram emot lördag. Då kommer äntligen mina bästa tjejer på middag. Vin prat och schlager. Och imorgon ska Emma spela sin första träningsmatch. För ett par veckor sedan började hon spela innebandy och det har gått ganska bra. Hon har ju svårt med orken, har ont om muskler och svårt att springa. Med det känns riktigt bra att hon vill och tycker det är roligt.

Elsa är som vanligt världens sötaste emellan utbrotten. Nu är hon faktiskt bara jobbig på nätterna. Förra veckan sov hon hos mormor och morfar två nätter så Erik och jag skulle få njuta av att bara vara med varandra. Otroligt uppskattat.

Inga kommentarer: