tisdag 2 mars 2010

Utbildningsdagar

Känner mig otillräcklig. Barnen drar i mig och vill att jag ska vara hemma mer. Sportlovet blev inte alls som det var tänkt. O jobbet har inte varit min favoritplats de sista veckorna. Oj, vad skönt det var när jag upptäckte att jag inte skulle vara tillbaka på jobbet på 6 dagar. Pga ledighet och utbildning. Men pga datastrul måste jag nu ta mig till jobbet i morgon i varje fall. Så kan det gå.

Har nu i två dagar varit på en spännande och givande utbildning som handlade om ledarskap. Där fick jag tillfälle att göra en DISC analys. Jag älskar sådana här analyser. På jobbet använder vi oss av ett program som heter PULS. O min karaktär stämde väldigt bra. Väldigt givande att lära sig lite om sig själv. Samt inse hur bra det är att ha medarbetare i andra karaktärer än en själv.
Sitter nu och läser i min lilla personanalys. *Strävar för mycket till att vara tilllags * Tvekar i beslutssituationer *Tror på människor för lätt *Vill inte säga emot *Vill vara populär mm. Känns som jag måste tuffa till mig lite. Måste börja inse att jag måste kämpa ordentligt för att vara mer mål och fakta inriktad.

Hade förresten ett medelande ifrån SN idag. Fattar inte hur de fått mitt nummer. Hur som helst ville de ha med mig i en artikel som handlade om jämställdhet, hushållsarbete om jag förstod henne rätt. Hon sa att hon blivit tipsad om mig och att det passade så bra då jag hade både dotter och son. Hm. jag har ingen son. Jag kan ju inte vara med i tidningen och berätta att jag har en man som gör det mesta hushållsarbetet.. och att jag mer än gärna hyr in någan annan att göra resten. Och vad är det då jag lär ut till mina barn? Den bästa reklamen, för diskmaskin: "En halvtimme mer med familjen" Jag köper direkt.

Inga kommentarer: